Læs her om nogle af alle de gode oplevelser med RVS-TEC rundt på internettet:
Har du erfaring med RVS er du meget velkommen til at skrive til os her, for på den måde at
dele dem til glæde for andre.
SAAB -Entusiasten har i samarbejde med flere SAAB ejer lavet tests, som påviser RVS-TECH's unikke egenskaber, gå ind under RVS-Technology på siden her.
Og lidt fra SAAB Klub Danmark, venligst læs det hele.
På Porsche944 forummet er der også flere som har prøvet RVS-TEC, med rigtig gode resultater, læs mere om det her, husk at læse alle siderne.
Lidt fra Bilgalleriet hvor det har hjulpet en gearkasse.
Toyota er det også prøvet på.
Her er der erfaringer fra Norge.
Og et væld af gode erfaringer fra Sverige, først er der målinger af forbrug, rul lidt ned på siden og
der står en masse om gode erfaringer.
Vi syntes ovenstående erfaringer taler for sig selv, og her nedenfor kan du læse om endnu flere gode erfaringer, god fornøjelse og husk, har du spørgsmål, så sender du endelig en mail her.
Kundebrev fra Lars Breum, Hjørring 11-05-2015.
Hej.
"Hvis noget lyder for godt til at være sandt, ja så er det nok også". Det tænkte jeg, da jeg læste om RVS motorrenovering. Historien er som følger:
Da jeg er bedaget med en volvo V70 D5 årg 2007 med 333000 km. på klokken og motoren især under koldstart, havde en kraftig tikken/snakken fra ventiler,ligesom der indimellem var en kraftig tikken 5-10 gange fra, formentlig en hydralisk ventilløfter, ja så tænkte, jeg det måske var en ide, at smide lidt penge efter en RVS motorrenovering. Det var trods alt ikke så dyrt, som at få en mekaniker til at skille maskinen ad.
Efter hurtig levering fulgte jeg så anvisningerne for tilsætningen.
Kort efter 1. behandling forsvandt den kraftige tikken fra ventilløfter (hydralisk). Herefter fulgte ca. 500 km. kørsel inden udskiftning af olie og tilsætning af ny olie og tilsætning af RVS.
Motorgangen er blevet meget mere jævn og der har kun været ganske få tikke lyde ved koldstart og har nu kørt ca. 4000 km. med 2. tilsætning.
Da jeg har været ved syn de sidste 2 gange har grænseværdi for udstødningsgas ligget i underkanten af fabrikantens max anvisninger.
Spændt var jeg da jeg nu kørte bilen til syn igen.
Her satte synsmedarbejderen måleinstrumentet i udstødningen og gav fuld gas. Kiggede på måleapparatet. Nul stod der. Herefter tjekkede medarbejderen, om han nu havde sat røret ordentlig fast. Det var det.
Endnu engang fik motor max gas og igen viste den et stort nul i udledning af udstødningsgas.
Så - RVS DET VIRKER !!!
Med venlig hilsen
Lars Breum,
9800 Hjørring.
Kundebrev fra Knud Larsen 2013.
Hej.
Mit navn er Knud Larsen (2381671 medlem siden 1975) jeg er udlært mekaniker i 1968 (ISIS Motor Glostrup, Triumph-Saab-Leyland mm). I 1969 blev jeg flymekaniker på Flyvestation Værløse, hvor jeg har arbejdet det meste af mit liv, indtil jeg gik på efterløn for 4 år siden. I flyvevåbnet og på Hovedværkstedet har jeg arbejdet på mange forskellige fly, dog mest på helikotorer (styresystemer-rotorer-gearkasser mm) de sidste 10 år renoverede jeg T58 jetmotorer som hører til S61 helikoptoren.
Igennem 30 år kørte jeg ca. 35000 km om året og har altid selv repareret mine biler der som regel havde kørt mere end 100000 km inden jeg købte dem, så jeg syntes at jeg er kapabel til at anbefale et produkt til andre bilejere, som de kan få glæde af i deres biler.
Denne lange indledning er skrevet fordi jeg gang på gang har oplevet, at man ikke tror på de fordele RVS-produktet giver, jeg skal i den forbindelse påpege at jeg ingen forbindelse har til importøren af produktet, hverken økonomisk eller på anden måde!
Nu til min oplevelse med RVS. Jeg har en Toyota Avensis 1,8 VVTi fra 2001, den havde gået 140000 km da midlet blev hældt på gearkasse, servostyring og motor (motoren var blevet skiftet ved 40000 km på grund af for højt olieforbrug, garantiudskiftning, det vil sige at den kun havde gået 100000 km).
Oplevelse af bilen før RVS-kuren: Når den var kold skulle startermotoren køre ca. 4 sek. før den sprang igang, det var meget svært at sætte bilen i bakgear (man måtte typisk sætte den i frigear og slippe koblingen 2 til 3 gange før det lykkedes) det var også næsten umuligt at geare ned i første gear før bilen holdt næsten helt stille. For at sætte i gang skulle motoren helst op over 2000 omdrejninger inden man koblede til, ellers gik den i stå. Hvis det var meget koldt (5 til 10 graders frost) skulle man passe på ikke at give for meget gas da der ellers kunne komme lyde fra motoren, som tydede på en revet cylinder. Under kørsel var motoren tyst op til godt 80 km/t men ved 110 & 130 km/t støjede den så meget at det ikke var nogen nydelse at høre radio, under kraftig acceleration støjede den voldsomt. Geraskiftet var noget kantet bl. a. var det svært at skifte ned fra femte til fjerde gear, hvilket kan være særdeles ubehageligt når man som jeg, kører med campingvogn. Ved kørsel i små skarpe rundkørsler skulle der tages godt fat ved rattet for at komme rundt.
Bilen har nu gået 5000 km efter kuren (motoren har fået 2 kure) og den opleves nu sådan: Startermotoren skal kun køre den halve tid før motoren starter, bilen kan sættes i bakgear i første fosøg, syncrmeshen til førtse gear virker perfekt. Man kan nu sætte bilen igang ved at koble forsigtigt til uden at give gas, den går ikke i stå. Selv ved 10 graders frost kommer der ikke mislyde fra motoren hvis man giver kraftigt gas. Under kørsel er motoren tyst, selv ved 130 km/t høres kun dæk og evt. vindstøj. Under kraftig acceleratio har motoren nu en sund turbineagtig lyd, drejningsmomentet er steget kraftigt og er til stede i et stort omdrejningsområde. Gearskiftet går som i smør og det er en fornøjelse at køre med campingvognen på krogen. Styretøjet går let og behageligt og der skal aldrig tages hårdt fat.
Jeg har fulgt instruktionerne fra RVS til punkt og prikke, påfyldning på motoren og Servostyringen er rimelig nem. Gearkassen kræver en lift og kendskab til påfydningsstedet og desuden skal man køre 1 minut i hvert frmadgående gear og 10 minutter i bakgear, mens de drivende hjul er fri af gulvet plus 10 minutter i hvert fremadgående gear ude på vejen, så det er nok ikke alle beskåret at gøre det selv.
Konklusion: Både min kone (hun kører i den hver dag) og jeg føler det som om vi har fået en helt ny bil (det har vi kun prøvet en gang før i vores liv) og det bedste er at RVS lover at renoveringen, som de kalder det, holder 100000 km. Alt dette har vi fået for ca. 1200 kr inklusiv forsendelse!
Jeg har været til syn med min bil efter RVS kuren og synsmanden sagde at han aldrig havde set en Toyota Avensis med 1,8 VVTi motor med så lav en CO2 uledning!
Jeg håber selvfølgelig at i tager dette brev alvorligt da RVS garanteret kan hjælpe mange Danskere, med få penge på lommen og som har et stort kørselsbehov! Det kan godt være at det vil forlænge livet på nogle af de de ældre og sikkerhedsmæssigt dårlige biler, men rusten skal såmænd nok få kål på dem aligevel.
Måske skulle i prøve kuren på nogle af jeres egne biler, og kommer i til samme resultat som jeg, hvad jeg er 99% sikker på at i gør, skulle i måske forsøge at få teknologisk institut til at lave en undersøgelse af produktet. Det kunne måske på længere sigt nedsætte renovationsudgifterne på lastvogns, bus og togdrift her i landet, man skriger jo på besparelser i disse krisetider! Jeg kan næsten ikke se nogen begrænsninger for dette produkt, det kan bruges til firetakt - totakts og dieselmotorer, det kan renovere dieselpumper gennem tilsætning til dieselolien og det kan fåes tilsat smørefedt til alle former for lejer.
Fidusen ved RVS er, at når det er tilsat olien, opbygger det et keramisk materiale der hvor der opstår varme (friktion) det kan være hvor stempelringene i en cylinder vender, det kan opbygge til mere end 1 mm. Det smarte er at når friktionen bliver mindre falder temperaturen også og opbygningen af materiale stopper, derfor kan der ikke lægges for meget materiale på. RVS renoverer på den måde alle bevægelige dele der hvor der er for meget slup (afstand) dette gælder også hoved og plejlstangslejer, hydrauliske ventilløftere, kuglelejer osv, RVS siger at en gearkasse, som er renoveret med produktet, kan køre 1000 km uden oilie på, uden at havere.
Mirakler har jeg altid haft svært ved at akceptere, men dette produkt havde en rimelig dokumentation, derfor prøvede jeg det (gudskelov) og jeg blev glædeligt overasket over resultatet, derfor syntes jeg at så mange som muligt skal kunne drage nytte af det.
Jeg håber at i giver mig besked og information hvis i prøver RVS, hvis ikke henvender jeg mig selv til Teknologisk institut.
På RVS hjemmeside er der blandt andet en TUV test af 3 VW dieselbiler, hvor CO2 udslip og Dieslforbrug er faldet.
Venlig hilsen
2381671
Knud Larsen
Søndermarken 20
4340 Tølløse
28-02-2011
Hej Søren.
Først en tak for god telefonisk vejledning.
Jeg har behandlet min motor i en Touareg 2,5 TDI, med en dobbeltkur som anbefalet.
Bilen har nu kørt ca 500 km efter anden kur, og jeg må sige at det har hjulpet, meget.
Bilen støjer meget mindre, både ved koldstart, accelleration, og konstant hastighed ved høj fart.
Derudover sejtrækker den langt bedre. Hvor den før knurrede og huggede lidt idet, når jeg prøvede
at accelerere fra 1400 omdr., i 5. gear, kan den nu gøre det fra 1100 omdr., uden at brokke sig!
Jeg vil nu gerne prøve dine produkter til diesel pumpe og gearkasse, men har lige et par spørgsmål:
VW kører med pumpedyse. Er “opskriften” og mængden af DIP3, den samme som til alm. dieselpumper?
Kan jeg købe en T5 beh. og dele ud på både manuel gearkasse og to differantialer? De indeholder alt ialt 4 ltr gearolie
Mvh. Stig Jensen, Hørve.
Hej Stig
Tak for den fine feed back på vore RVS produkter. Det er altid rart at få bekræftet, at produkterne virker, som vi beskriver det på hjemmesiden.
Du kan bruge DIP3 produktet til dieselpumper i din pumpedyse motor nøjagtigt som i motorer med traditionel dieselpumpe og HDI Commonrail systemer.
Hvis du køber en T5 til dine geakasser, vil jeg anbefale, at du laver en forblanding på ca 100 ml med gearolie og T5. Så er den lettere at fordele i det rigtige forhold i gearkasserne.
God fornøjelse
Søren Siggaard
28-10-2010
Hej Søren
Jeg lovede vist en tilbagemelding for noget tid siden - her kommer den :o)
Min nu 21 år gamle Peugeot 205 GRD har rundet 284.500km og den kører stadig rigtig godt.
Starter nemt og kører hver eneste dag, uanset vejret.
Ved 228.000km havd jeg kørt 30.000km i bilen efter køb og de enkelte komponenter begyndte at give mistænkelige lyde fra sig, så de fik følgende behandling.
RVS i tanken til dieselpumpen.
RVS i vacuumpumpen.
RVS i motoren.
RVS i gearkassen.
RVS kædespray til ventilator, generator, starter og begge viskermotorer.
Her ca 56.000km senere, kører alt stadig videre uden problemer med de få vibrationer og samme energi, som første gang jeg hældte RVS i bilen.
Det eneste jeg har skiftet på bilen er dele, hvor RVS desværre ikke kan benyttes.
Sidst jeg var til syn (januar i år) var forureningstallet endda lavere end forrige gang. Så den bestod med glans igen :o)
Desuden har både min Fars Hilux og min brors Corolla, som begge har kørt ca 320.000km fået RVS begge to. Og de mystiske lyde som før gav anledning til at tro bilerne havde problemer.... er nu VÆK. og de kører begge længere på literen :o)
mvh Thorbjørn
24-09-2010
Med stor begejstring slutter jeg mig til gruppen af tilfredse brugere af Jeres produkter.
Jeg har "rvs-renoveret" dieselmotoren i min bil (Ford Transit, årgang 1991, 2,5 l. diesel, kørt km: 263.000). Det er helt fantastisk, hvad rvs-produktet D6 har gjort ved motoren. Det er som at få en helt ny motor, både hvad støj (før lød den som et maskingevær - nu lyder den som en velsmurt symaskine!!) og hvad kræfter angår. Den er både blevet hurtigere og har fået meget bedre acceleration. - Helt fantastisk og kan absolut anbefales!!
Og nu til servostyringen, som nærmest var helt stået af, det var nærmest som at køre en af de gamle Land Rovere helt uden servostyring (hvis nogen da har prøvet / kan huske det!?!): en gang rvs-p2 gjorde underværker, men først da jeg, ud over p2'en yderligere kom 20 ml D6 i, hjalp det helt fantastisk. Nu er det som om servostyringen er blevet fornyet (og den kan selv rette op igen!!!).
Helt igennem nogle fantastiske produkter -
Tak for det!!
Hilsen fra
Asger Funder Markussen, Fredericia.
26-07-2010
Hej Søren her er en opfølgning af min 2 omgang brug af RVC Technology af min motor på min BMW. Den er blevet en helt anden motor nu!! Helt utroligt hvad forskellen er fra før bare lyden nu ved start af motoren den lyder bare så skide godt!! Den rykker bare for vildt nu når jeg træder pedalen i bund holdaop! Jeg regner med at den skal have en 3 gang senere når der skal skiftes motor olie,så skal den lige have en oil Flush først. Har sagt det til mange af mine bekendte om jeres produkter,at de bare virker utrolig godt! De holder hvad i skriver om jeres produkter! MVH Lars
04-06-2010
Jeg prøvede RVS motorrenovering første gang for nogle år tilbage, da jeg havde en Mercedes diesel, med km. 200.000 på tælleren. Jeg mærkede meget hurtigt en bedre motorgang, og markant mindre vibrationer.
Siden hen har jeg skiftet bil til benzin motor, 6 cylindret. Jeg kører cirka km. 60.000 om året, og gav denne bil første behandling da den havde gået omkring 150.000. Den kører og lyder som en ny. Selv autoriseret værksted finder motor i meget fin stand! Bilen er nu tæt ved km. 280.000, og jeg har netop gentaget behandlingen, med henblik på at beholde en sund motor.
Kan kun anbefale RVS motorbehandling.
Peter Karlsen
Vojens
03-06-2010
her har du min lille historie om den gearkasse jeg fortalte dig om!
Jeg sværger til RVS-TEC!
I år 2000 fik jeg en brugt Susuki Baleno Stationcar, da familien havde brug for en større bil fordi jeg fik tvillinger. Det var en 1,6i 16 ventiler som havde kørt ca. 76.000 km da jeg fik den!
Året efter stiftede jeg ved et tilfælde kendskab med RVS-TEC. På dette tidspunkt havde min bil kørt omkring 90.000 km og mit benzinforbrug lå på omtrent 12,5 km/l ved blandet kørsel.
Jeg behandlede min motor med 2xG4 og min Gearkasse fik ny olie + en T3 behandling!
Efter behandlingen kunne jeg høre at min motorstøj var væsentlig mindre under kørsel, samt at jeg nu kørte ca. 15 km/l ved blandet kørsel!
Dette var dog ikke den eneste gevinst! Det viste sig senere at netop Susuki Baleno modellen havde en såkaldt "børnesygdom" hvor at gearkassen som oftest gik i stykker efter ca. 125.000 kørte km. Typisk var det, at netop gearkasserne på Baleno begyndte at "skurre" og at det store kugleleje i klokken på gearkassen var slidt op, hvorefter at kugle kunne falde ud, med katastrofale følger for gearkassen! Fangede man dette problem i tide kunne gearkassen renoveres for en daværende pris på ca. 13.000 dkk.
Nu var jeg jo så heldig at jeg levede i lykkelig uvidenhed om denne "børnesygdom" og desuden havde jeg jo behandlet med RVS-TEC T3 + ny Texaco Gearolie!
Bilen var ved 220.000 km en tur med hele min familie i Norge hvor vi kørte ind til en hytte i de Norske fjelde og alle som har kørt i bjerge ved at man jo motorbremser meget ved den slags kørsel på små veje i bjergene, hvilket jo er særdeles belastende for gearkassen og specielt for en gammel gearkasse!
Først da vi kom til Danmark igen begyndte min gearkasse og "knurre" og jeg måtte efterfølgende ofre en renovation på den!
Folkene som renoverede gearkassen troede at det var gearkasse nr. 2 som bilen havde og troede ganske enkelt ikke på mig da jeg fortalte dem at det var den originale gearkasse bilen var født med! "Det er utroligt" sagde de - Baleno gearkasserne har vi ALTID inde med reperationer omkring 125.000 kørte kilometer. "Hvad pokker har du gjort ved den???"
Jeg er overbevist om at hvis jeg havde behandlet motoren igen inden min tur til de norske Fjelde, så ville gearkassen have holdt til normalt dagligt brug mange kilometer endnu!
Og siden da har jeg ALTID behandlet alt hvad der kan smørres i min bil med RVS-TEC
Tak for et produkt, som holder hvad det lover!
Venlig hilsen
Hans Uerkvitz
Haderslev26-05-2010
Hej Søren Siggaard,
Tak for bekræftelsen.
Jeg må desværre lade min næsten 28 år gamle Opel Kadett Caravan 1982 1,2S lade livet efter
509000 km grundetfor mange kommende rep. Ny forrude, udslidte nummerplader, Politiet standser mig
grundet det, nye forskærme, nye stolper efter 16 år, nye paneler efter 14 år, maling o.s.v.
Derfor har jeg købt en Opel Astra Caravan 16v 1600 1996 - 220,000 km og det er til den, jeg vil give
en omgang RVS og ny fuldsyntetisk olie. Det er vel OK ?
Jeg plukker den gamle Kadett for alt brugeligt incl. 1,2S motor og gearkasse. Den kører, som om alle
60 HK stadig er hjemme - grundet RVS !!
Jeg har stadig en Kadett 1,2S hatchback nu 228.000 KM, som fruen kører i. Den er for længst dobbelt-
behandlet med RVS og kører kanon !
Svar lige tilbage, hvis der er noget specielt med RVS og 1,6 16 ventilet opel motor !!
Med venlig hilsen
Lau Boisen
Grevevej 45
2670 Greve
Tlf. dag: 43 27 10 62
Svar til ovenstående:
Der er ikke noget specielt i forhold til 1,6 16 ventilet opel motor, så du følger bare den normale
fremgangsmåde for en RVS-behandling.
Med venlig hilsen
Siggaard
Industri Kemi
21-05-2010
Hej Søren Jeg må sige at jeres produkt
RVS fungerer!
Jeg har af to omgange købt RVS motorbehandling og gearkassebehandling til min Citroen Xsara 2.0 HDI 110. Effekten af motorbehandlingen er kommet langsomt, men sikkert. Det er nu ca.10.000 km siden den fik en behandling og det har gradvist betydet en blødere motorgang og en sprødere og mere responsiv karakter. Jeg kan også spore et marginalt lavere brændstofforbrug. Gearkassebehandlingen er helt ny og jeg har kun kørt ca.350 km siden den blev pumpet i. Men effekten er kommet næsten omgående; Væk er den træghed der før var på en kold morgen. Nu kan jeg uden ryk og slask trække fra under 50 km i timen i femte og fra ca. 40 i fjerde gear. Det var umulig tidligere. En markant forbedring. Har samtidig givet bilen en dieselpumpebehandling og vil monitorere den samlede effekt på forbruget i den kommende tid.
VH Jan Malling, Skanderborg
Kundebrev fra Jacob Madsen, Kalundborg - 13-09-2011.
Hej
For omkring 100000 km siden behandlede jeg min Toyota Avensis D4-D med 320000 km på tælleren med RVS.
Nu nærmer den sig 420000 og i følge det jeg kan læse holder en behandling mindst 100000, men bør jeg genbehandle motoren nu? og i givet fald skal det så være som jeg gjorde første gang med to på hinanden følgende behandlinger eller kun een?
Mvh Jacob Madsen, Kalundborg.
Svar:
Hej Jacob.
1 forebyggende behandling burde være nok, så kører det igen.
Jacob skriver tilbage:
Hej Søren.
Det var det! En behandling og en god lang tur til Jylland og retur i går - jeg kan mærke at Toyotaen er på toppen igen trods 423000 km på tælleren.
Mvh Jacob
Vi har her den 29-08-2011 modtaget følgende fra vores kunde, Kund Larsen fra Tølløse.
Knud har haft skrevet til FDM, og givet os lov til at dele hans erfaring med alle os andre..
Hej
"Hvis noget lyder for godt til at være sandt, ja så er det nok også". Det tænkte jeg, da jeg læste om RVS motorrenovering. Historien er som følger:
Da jeg er bedaget med en volvo V70 D5 årg 2007 med 333000 km. på klokken og motoren især under koldstart, havde en kraftig tikken/snakken fra ventiler,ligesom der indimellem var en kraftig tikken 5-10 gange fra, formentlig en hydralisk ventilløfter, ja så tænkte, jeg det måske var en ide, at smide lidt penge efter en RVS motorrenovering. Det var trods alt ikke så dyrt, som at få en mekaniker til at skille maskinen ad.
Efter hurtig levering fulgte jeg så anvisningerne for tilsætningen.
Kort efter 1. behandling forsvandt den kraftige tikken fra ventilløfter (hydralisk). Herefter fulgte ca. 500 km. kørsel inden udskiftning af olie og tilsætning af ny olie og tilsætning af RVS.
Motorgangen er blevet meget mere jævn og der har kun været ganske få tikke lyde ved koldstart og har nu kørt ca. 4000 km. med 2. tilsætning.
Da jeg har været ved syn de sidste 2 gange har grænseværdi for udstødningsgas ligget i underkanten af fabrikantens max anvisninger.
Spændt var jeg da jeg nu kørte bilen til syn igen.
Her satte synsmedarbejderen måleinstrumentet i udstødningen og gav fuld gas. Kiggede på måleapparatet. Nul stod der. Herefter tjekkede medarbejderen, om han nu havde sat røret ordentlig fast. Det var det.
Endnu engang fik motor max gas og igen viste den et stort nul i udledning af udstødningsgas.
Så - RVS DET VIRKER !!!
Med venlig hilsen
Lars Breum,
9800 Hjørring.
Kundebrev fra Jan Malling, Skanderborg - 19-12-2011.
10-03-2010
”Hej Søren"
"Jeg kan supplere med fortsættelsen af min historie. For præcis et år siden gav jeg min Toyota Avensis 2,0 TD med dengang 360.000 km på tælleren en RVS behandling. Jeg skrev til dig kort efter at jeg havde oplevet en særdeles mærkbar ændring af motorgang, start og trækkraft. Nu er der gået et år - Avensis´en rundede i morges 420.000!!!! Og den går fortsat som en drøm. Starter øjeblikkeligt når nøglen drejes og går helt roligt fra første sekund. Det er intet mindre end fantastisk. Nu skal jeg snart skifte tandrem og det gør jeg og så går den nok 100000 mere. Der er intet gjort ved den motor nogensinde ud over olieskift (altid 5/W40) og almindelig vedlighold filterskift mm. I går var jeg ude at prøve en tilsvarende fra 2001 med 263000 km bag sig. Godt nok en anden type motor (D-4D) men alligevel. Den gik væsentligt ringere end min og var ikke nær så startvillig."
Kort sagt - jeg er imponeret og jeg anbefaler dette produkt til ALLE jeg kender...
Mvh Jacob Madsen”
08-03-2010
Jeg vil komme med mit indspark, lige til information er jeg ansat i moderfirmaet.
Her i starten af vinteren begyndte det at knibe voldsomt for min Toyota Fantastic 1994 1,6 med 300.00 km på bagen, når jeg skulle skifte fra anden til trejde gear når den var kold. Tro mig det var virkelig et problem. Et billig forsøg blev gjort med RVS T3 ( 3 for op til 3 liter gearolie ), og efter at det havde arbejdet et par hundrede kilometer begyndte det gradvis at blive bedre, og jeg må tilstå at for ca. 2 mdr. siden, da behandligen var færdig, gik det væsentlig nemmere med at skifte gear.
Der har indtil nu ikke været problemer af nogen art, og jeg undgik at skulle skifte gearkasse, hvilket
ville have været væsentlig dyrer og mere besværligt.
Jeg har ikke fået en "ny" gearkasse, men den jeg har kommer helt sikkert til at holde længere tid, det har den rent faktisk allerede gjort. Lige til info, jeg har ikke skiftet gearolie.
Mvh
Siggaard
Opfølgning 05-12-2010.
Bilen har nu kørt 317.000 km, stadig med den samme gearkasse, og stadig uden tegn
på at den er ved at være færdig.
Mvh
Siggaard
Løbende tilbagemeldinger fra en af vore kunder som har behandlet sin mazda 2,5 v6.
Michael Willumsen:
29-12-2009
Seneste tilbagemelding fra Michael:
15 juni 2009
Hej Søren.
Jeg må sige at RVS ( G4 RVS Technology ) er et produkt der virker og holder hvad det lover. Jeg har behandlet min Yamaha R1`er, der har kørt ca. 40.000 km.
Som anbefalet fik den 2 behandlinger, og "kørt til" som beskrevet.
Vi er to som skiftes lidt til at køre på den. På et tidspunkt havde vi glemt, at den havde fået denne RVS behandling. Vi kunne ikke rigtig finde ud af, hvorfor den pludselig gik så godt. Den trak hurtigere op til 275 km/t og uden at miste pusten. Har ikke prøvet top endnu.
Den er helt klart blevet hurtigere, og det påvirker IKKE koblingen, hvad jeg ellers havde frygtet lidt.Kan klart anbefales. Det billigste tun, du kan få til din MC.
Venlig hilsen
Benny Stoltz
4690 Haslev
Februar 2009
Hej Søren
Min gamle Peugoet 205 GRD 1.8 Diesel fra -89, havde kørt ca 223.000 km. Da jeg begyndte at lægge mærke til hvordan folk holdt afstand til mig, når jeg trådte på speederen, især ved en overhaling på motorvejen. Jeg havde skruet lidt ned for pumpen, men det hjalp ikke synderligt på problemet. Så ved et rent tilfælde falder jeg over denne hjemmeside.. og efter megen overvejelse/skepsis samt en meget venlig og yderst overbevisende samtale med dig - købte jeg en T3 til min gearkasse, som på daværrende tidspunkt havde en del klassisk peugeot-knurren samt træghed over sig. Jeg nåede kun ca EN kilometer, efter det var hældt i, før'end at jeg med stor overraskelse og glæde kunne konstaterer at min gamle skrammelkasse nu kørte meget mere let i gearene. Så fat i knoglen igen for at ringe tilbage og få bestilt 2 gange D6, til motoren. Første D6 i motoren ved 224483 km. Og ved 224818 km. kom der først Oil Flush og derefter frisk olie/filter samt anden behandling i. Og sikke den kan den gamle spand. Nemmere koldstart, meget mindre diesel-tikken, mindre støj, færre vibrationer, mere rolig, bedre træk og noget mindre sort røg. Den røg stadig lidt når jeg trådte til, hvilket jo er forståeligt nok, med alle de gamle sodrester der havde bygget sig op. Så ved ca 228000 fik den Diesel + i tanken og kort efter DIP3. Det fik den til at gå endnu mere roligt og en ubehagelig "hul" resonans-lyd fra dieselpumpen (ved flere forskellige specifikke omdrejningstal) forsvandt efter ca 1000 km. Nu har den så gået 235920 km. og har for nyligt fået Intake Clean til at rense lidt mere ud. Og det kan mærkes både på koldstart samt kørsel, den anden klassiske fejl for Peugeot er nemlig en rykkende acceleration ved lave omdrejninger, hvilket også er blevet mærkbart reduceret..... andre billister holder heller ikke længere samme afstand, som de plejede :o)
Genratoren og Blæseren til kabinen har begge fået et ordenligt pift med Chain Treatment, hvilket fjernede alle de lyde som ellers kendetegner gamle biler.. dvs min :o) Vacuum-pumpen som på en diesel sidder og hjælper bremseforstærkeren, var også blevet lidt død i det (mærkelige lyde). Og koster ca 3500. hos Peugoet. Den fik ca 1/3 af G2 til 255 kr. Og så virkede den fint igen! Kører nu ca 1-1,5 km længere i gennemsnit på literen. Dvs. kører nu lidt længere på literen her om vinteren med RVS, end jeg før kørte om sommeren uden.
Ud over disse RVS-behandlinger har jeg forinden pudset og nusset med bilen, så alle gummipakninger og ophæng samt diverse mekaniske dele er blevet efterset, så jeg nemmere kunne lokaliserer de mislyde som bilen havde. Herved har det været klart og tydeligt hvilken effekt RVS har haft. Og jeg kan kun anbefale alle disse produkter, som uden tvivl har gjort den daglige køretur til en langt større fornøjelse, samt hjulpet med at holde de dyre reparationer på afstand :o)
Mvh
Thorbjørn
Mailkorrespondence med kunde i februar 2009:
Hej
Jeg har købt RVS ind til en motorrenovering, men er blevet lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gøre i mit tilfælde.
Bilen er en Toyota Avensis 2,0 TurboDiesel. Den er fra 1998 og har kørt 360000 km. Den kører pt. upåklageligt, men jeg fornemmer, at den har mistet noget effekt og den ryster i tomgang og men accelleration kan der også forekomme resonanslyde, som ikke altid har været der. Derfor har jeg besluttet mig for at den skal have en gang RVS og med alle de fine anmeldelser på din hjemmeside, ser jeg meget frem til resultatet.
Da motoren for ca. 60-70000 km siden har fået Swedol, som jo indeholder teflon har jeg også købt en gang Oil Flush som jeg vil indlede behandlingen med. Her kommer mit spørgsmål ind. Hvis jeg starter med Oil Flush, så skifter jeg jo efterfølgende olie og filter, men der står i vejledningen at RVS fungerer bedst med gammel slidt olie af hensyn til friktionen.
Hvad skal jeg så gøre? Skal jeg Lave Oil FLush behandlingen og så køre et par tusinde km inden jeg starter RVS behandlingen, eller skal jeg vælge en ringere olie end normalt (jeg har altid brugt 5W/40).
Lad mig venligst høre dine anbefalinger.
Hej Jacob
Jeg synes, at du skal starte med Oil Flush, olie og filterskift. Derefter starter du, og når motoren er driftvarm med den nye olie, kan du tilsætte 1. gang RVS. Vi har lavet masser af 1. behandlinger i ny olie med godt resultat. I princippet er det rigtigt, at RVS reagerer bedre (læs hurtigere) i gammel olie, men jeg anbefaler altid, at man anvender den oliekvalitet, som motorproducenten anbefaler. Det kan da godt være, at RVS reagerer knap så hurtigt i ny olie, men så virker det bare over længere tid, så dit resultat bliver det samme på sigt.
Den indre friktion i motoren, (som RVS bruger) er helt sikkert også tilstede, selv om det er koldt. Jeg tror også, at du vil opleve lettere koldstarter efter RVS behandlingen, selv i kulde.
Industri Kemi ApS
Ebstrupvej 2, Sejling
DK-8600 Silkeborg
Hej Søren
Jeg har fået gjort RVS-behandlingen af min Avensis diesel færdig. Resultatet er særdeles tilfredsstillende. Jeg mærker en kraftig forbedring af trækkraft, accelleration og koldstart. Den har nu kørt 5000 km siden jeg påbegyndte behandlingen og den går simpelthen som en drøm trods sine 365000 km.
Jeg har netop bestilt et sæt til vores Toyota Picnic 2,0i fra 1997 - 215000 km. Jeg ser meget frem til at få den behandlet også og se hvad det giver af effekt. Desuden har jeg bestilt et sæt til gearkassen på Avensis´en.
Med venlig hilsen
Jacob Madsen
Notat fra tilfreds kunde ved genbestilling d 7/11-2008
Allerede efter 800 km kører min Camry 3,0 fra 94, km 215000 , godt 1,5 km længere på literen og lyder tjaa af ingenting støj. Nu skal den have 2 beh. inden længe og gearkassen også. Min brors Saab 9000 turbo får lige samme tur. Det vil helt sikkert få alle 280 heste frem i den. Jeg har arbejdet i 20 år med alle former for hydraulik, og har i den tid skrottet utallige pumper hos kunderne. De bliver simpelthen slidte og tit ofre for kavitation. Kunne man ikke forske lidt mere i at fremhæve bioolier til industrien, spare lidt på de alm. additiver (ca 3%). Hydraulik kører bedre på disse (min erfaring) og tilsat RVS er jeg sikker på vi når et langt stykke med miljøet, det virker jo helt vildt ;-).
Peer Klausen
Skjerbovej
5750 Ringe
Hej Søren.
Jeg har nu givet min Nimbus en RVS-kur her midt på sommeren, og det vil jeg hermed gerne berette om her over for dig og andre, som skulle have interesse deri.
Resultatet af RVS-kuren begyndte jeg at kunne mærke efter ca.8-900 km. Der var kommet mere træk i den gl.Nimbus, og den har fået en roligere motorgang.
Har nu fået skiftet olien, og mener nu, at kunne komme med min konklusion af RVS-kuren.
Bedre kompression, og deraf bedre træk, bedre og roligere motorgang, kører som en drøm, mere klart
kan jeg nok ikke beskrive det.
Har nu også bestilt en kur til min Honda VFR 750.+ en kædebehandling.
Med venlig hilsen
Johnny Gaarde
Hej Søren
Hermed tilbagemelding omkring RVS behandling af min Peugeot Boxer
Nå, men jeg vil kravle lidt til " korset" ........... Min boxer har
fået hele turen....... RVS i motor , indsug rens og Diesel +... først
300 km. med dobbelt portion Diesel plus i tanken.... og har lige fyldt den i dag med alm.
Dosis.....
OG........... den der lyd ( hylelyd vi snakkede om ) tja.... den er væk
:-D fuldstændigt.......... Den er blevt NOGET mere kvik !!! ja jeg
vil sige at der nu ikke er nogen forskel på om den er tom eller fuld med
vores musik anlæg / grej... DEJLIGT....
Jeg regner med at få skiftet olie igen i denne uge og få det sidste RVS
i.....
MVH - Lars plovmann - Skive
Hej
Jeg købte et sæt T3 til min gearkasse(seat alhambra tdi). Den havde på det tidspunkt køret 196000 km, og nu har den lige rundet 201000 km, så jeg har kørt 5000 km med produktet, og det virker sgu. Jeg har næsten fået en ny gearkasse. 2 gear er stadig en lille smule knasende når den er kold, men den skal måske lige have en behandling til og udover det, er den begyndt at køre 70-80 km længere på en tankfuld diesel, og med de brændstof priser vi har i dag, er det jo også værd at tænke på, at der er 4-5 liter sparet hvergang jeg tanker så, 10 tankninger og T3 behandlingen har betalt sig selv
Mvh En Tilfreds kunde
Jesper Hansen
Kirkestræde 11
5750 Ringe
Til RVS-TEC
Indrømmet. Jeg var lidt skeptisk. Men det skulle nu alligevel prøves.
Det var lidt interessant at se om der bare var tale om tom snak.
Bilen, en Fiat Punto 75SX fra 95, havde jeg på rullefelt inden kuren
blev igangsat.
Dengang viste tallene 71.9Hk/5588Rpm & 101.7Nm/4139Rpm
RVS kuren er den eneste optimerende faktor siden da. Benzintypen er den
samme. Tændrør er de samme.
Idag viste tallene 76.0Hk/5408Rpm & 106.0Nm/4193 (databladet siger 73Hk
& 106Nm - så det kan jeg jo ikke være andet end tilfreds med.)
Så trylledrikken har altså hjulpet - tak for det.
Venlig hilsen,
Jacob Dall
Hej Søren.
Jeg vil med denne mail gerne fortælle lidt omkring hvad jeg har erfaret ved brug af G4 RVS olien.
Jeg har en ældre Mazda 626 1,8 Glx fra 1993, og den har lige rundet 210.000 km. Vi har haft den i 4 år, og har kørt cirka 100.000 km i den.
For lang tid siden begyndte mine ventiler at klapre, og jeg syntes, at bilen var blevet lidt "træt" i motoren. Jeg snakkede med et aut. Mazda værksted omkring dette. Deres forslag var, at jeg skulle bruge en anden olie end den, som der var brugt. Problemet var bare, at det var værkstedet selv, som der sidst havde skiftet oile. Men nok om det.
Jeg fik købt dit produkt G4, og gav bilen 2 behandlinger som forskrevet, og mine resultater er som følger:
Der er ingen klapren ude foran, og tomgang er helt i orden. Jeg kan mærke, at der er kommet mere "spark" i motoren efter sidste behandling. Jeg har endnu ikke testet min brændstof økonomi,
men jeg håber naturligvis også, at den er forbedret.
Jeg har kun stor ros for dit RVS produkt og for din vejledning. Når sæsonen for motorcykel starter op igen, vil jeg give min gamle Honda CB 750 fra 1983 samme omgang.
Jeg kan klart anbefale dette produkt til andre.
Med venlig hilsen Kristian Andersen, Aalborg
Som nævnt andetsted på dette forum, har vi igen oplevet positive effekter af RVS-technology (for mere info se: www.fischer-saab.com under "RVS-Technology).
Denne gang er bilen en saab 9000 2.3 turbo fra 1991, model 92 med automatgear. Motoren havde støj fra en ventilløfter, ligesom denne ikke kunne holde fuldt ladetryk. Efter brug af RVS-produkt i motoren og dermed har foretaget en kemisk motorrenovering, har bilen mistet ventilløfter-støjen, ligesom fuldt ladetryk er genfundet. Ladetrykket er genfundet grundet den mindre støj, idet motorstyringen må have opfattet støjen som tændingsbanken, og dermed har justeret ladetrykket ned.
Ejeren af bilen har valgt at følge vejledningen fra producenten om, at give bilen anden behandling, idet resulaterne har været så positive som det er tilfældet.
Andet eksempel er en VW lupo 3L diesel. Denne bil har opnået væsentligt bedre økonomi end før behandlingen. Tidligere gik denne bil 31km/l, dette er øget til 35km/l efter første behandling med RVS-technology! Kunden kører samme lange strækning på arbejde hver dag, og har hermed optimale betingelser at teste økonomien på.
Vi har hermed svært ved at forholde os negative til produkterne. Dette viser sig også i undertegnedes T8'er, der ved sidste tankning efter primært landevejskørsel med kraftige overhalinger, har gået 12.5 km/l. Jer der kender til denne motor ved, at det langt fra er hverdagskost, at en sådan bil med k-jet indsprøjtning kan køre så langt på literen.
Døm selv om ovenstående resultater er bevis nok, ellers kontakt os for mere info. Vi søger lige nu efter biler der vil indgå i et samarbejde for at bevise forøgelse af kompressionen samt forbedringer i økonomien efter brug af vores produkter.
Kontakt os gerne for mere info,
Mvh,
Daniel Fischer
tlf: 2072 7478
www.fischer-saab.com
Hej Rvs
Jeg vil lige fortælle min oplevelse med jeres produkt. Jeg vil lige starte
med hvilken bil jeg har.
Det er en BMW E34 520I, som har gået ca. 268.000 km . Først vil jeg give en kæmpe ros til jer. Det er virkelig et produkt, der virker.
Min motor og gearkasse + bagtøj har virkelig fået et nyt liv. Jeg startede
med motor og bagtøj. De fik den første behandling, og jeg kørte de første 300 km over 3 dage. Jeg kunne virkelig mærke, hvordan motoren ville trække igen, og den blev helt rolig i tomgang. (en meget stor og mærkbar forskel) Anden omgang fik den en dag, jeg skulle til Jylland (omkring 400km i et træk), så jeg tilsatte anden omgang og tog af sted. Jeg må indrømme, at jeg lå over hvad anbefalet er .omkring 4000-4500 omdr. (håber ikke det har nogen betydning) !!ELLERS MÅ I GERNE SIGE TIL!!. Da jeg nåede frem, var alle mislyde og tikken fra motoren væk. Den stod helt ren, og nu kører den som en drøm igen, masser af kræfter og nm. og en sund lyd. Så mange tak . I har givet mig en ny motor for 1000kr : ) Har lige et spørgsmål her til sidst: Næste gang jeg
skifter olie, skal jeg så tilsætte en G6 RVS igen?? og hvor lang tid holder
det??
Med venlig hilsen Christian Myrwick.
Svar til ovenstående: Det er ikke nødvendigt at behandle med RVS igen de første 100.000 km, hvis man har gennemført en motorrenovering, dvs 2 x behandling jvfr brugsanvisningen. Vi har behandlet racerbiler, som bestemt ikke kører med 4-4500 omdr. under indkøring, men må stadig anbefale, at man som hovedregel holder sig til brugsanvisningen.
Mvh - Søren Siggaard
Industri Kemi ApS
Hej RVS-tec
Her lige en ref. på den behandling jeg gav min motor
Bilen er en Lancia Thema Turbo ie 16V SW fra 1991
Den havde på det tidspunkt jeg påfyldte rvs kørt 254000 km og havde en meget metallisk rumlen i tomgang, nærmest som om der var meget slitage i nogle bevægelige dele, vidste ikke hvilke eller hvor, det kunne ikke umiddelbart lokaliseres.
Efter påfyldning forsvandt ca 80-90% af rumleriet fra motoren i løbet af 1 -
2 dage, dog ikke de sidste ca. 10% som efterfølgende viste sig at være en
remstrammer til tandremmen der var helt slidt op, den blev skiftet ,
hvorefter motoren blev helt tyst i tomgang.
Efterfølgende kørte bilen ca. 1 km længere pr. liter ved langturskørsel, ved
fuldlast og ved rimelig hård belastning, og derefter har den holdt ca. 1 km
mere pr. liter ved blandet kørsel de sidste 5000 km samt en meget bedre og mere rolig motorgang og bedre koldstart. Så produktet virker selvom jeg var meget skeptisk, da jeg købte det, tanken var jo lidt om det egentlig bare var en gang Swedol der blev hældt på, men det er det absolut ikke, effekten er mærkbar næsten med det samme, ikke i voldsom grad men det kommer lidt efter lidt efterhånden som motoren har kørt lidt km med produktet iblandet i olien.
Skal der være kritik af produktet kan man sige at 2 behandlinger a 3-500
dkk pr. gang er meget, men på den anden side hvad koster det at renovere et topstykke ?
Finn Christensen
Kammergavevej 27
4190 Munke Bjergby
Hej Søren
Du vil gerne have at jeg fortæller mine oplevelser med jeres olie.
Den første flaske var til min gamle bådmotor en Marstal med steng oliesmøring, dette blev påfyldt sidste efterår og efter dette har den hele vinteren startet første gang og ingen lyde. Meningen var at motoren skulle været udskiftet i foråret, men den kører faktisk så godt så det bliver først til vinter at den ryger ud.
Den anden flaske var til gearkassen på Marstalen, da vi havde hældt dette på og havde kørt nogle timer forsvandt der en masse lyde, men til gengæld kan vi nu høre at motoren trækker vejret igennem karburatoren og ingen problemer med gearskift
Flaske nr. 3 var til motoren på min Astra 1,6 97 180000 km.
Inden da lå benzin forbruget på ca. 13,7 km/l men efter en tankfuld benzin
er vi oppe på at køre 15-16 km/l og ingen støj fra motor, det er dejligt at køre bil uden støj.
Flaske nr. 4 var til min fars bil Nissan 1,6 97, og han genfortæller det samme som jeg skriver om flaske nr. 3 - ingen støj, og han kører 1,5-2,0 km/l længere på literen
Jeg må sige, at det er det bedste produkt, jeg ind til nu har prøvet i de 26 år som mekaniker.
Venlig Hilsen
Bjørn Bøgh
From: Leif Olsen
To: mail@rvs-tec.dk
Sent: Thursday, June 09, 2005 11:37 PM
Subject: RVS
Hej
Jeg havde et spørgsmål ...
Når der står i brugsanvisningen : 300-400 km undgå overbelastning og kør ikke for stærkt
Det jeg tænkte var at : jeg har købt det til min motorcykel og den har jo nogle højere omdrejninger i forhold til en alm. Bil. Jeg har feks. et max på 11500 o/min hvor en normal bil har ca 6000 ....Dvs. når jeg køre roligt er det ca 4000 o/min ..... over halvdelen af en normal bil...
Spørgsmålet lyder så : hvad skal man regne med og holde sig til ??
MVH
Leif Olsen
J. B. Olsen A/S
Hej Leif
Der menes, at man ikke skal køre ræs, men køre "normalt". Disse produkter bliver også anvendt indenfor motorsport, og her kan man jo ikke køre pænt, men jeg mener, at det mere er en anvisning om at køre moderat de første kilometer. Kør du roligt de 6000 omdr.
Med venlig hilsen / Kind Regards
Industri Kemi ApS
Søren Siggaard
Tlf +45 86818143 - Mobil +45 40264619
Fax +45 86818153
Mail: ssig@industrikemi.dk
www.industrikemi.dk
Hej Søren
Tak for svaret ..
Nu har jeg kørt over 400 km og er begyndt at lukke lidt mere op for gassen ....
Jeg er imponeret . ! Allerede ved de første 100 km kunne jeg mærke hvordan gearskiftene blev meget blidere .. Nogle gange kan jeg faktisk ikke mærke at jeg skifter..
Nu har jeg ikke kørt motortest men jeg føler heller ikke at jeg har behov for det jeg er blevet overbevist om at produktet virker ....STOR ROS
Det er helt klart noget jeg vil og tør anbefale andre ..
Venlig Hilsen
Leif Olsen
Husk at tilmelde dig vores nyhedbrev