Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk

 RVS-TEC - Gi´ din motor det glatte lag..    
Hydrauliske ventilløfter har det med at tikke og klapre med tiden, en af RVS-TEC's egenskaber er at minimere eller fuldstændig stoppe problemet. Vi har virkelig mange erfaringer på dette område! - Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   Hydrauliske ventilløfter. Mail til os hvad lige nøjagtig dit problem med motoren er, og vi vil give et kvalificeret bud på problemet, og på problemløsningen. - Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!
1. Oliestrøm
2. Bagventil
3. Knast
4. Toplåg
5. Trykkamre
6. Ventilstamme
7. Metalkeramisk lag:
8. Oliekanal
   

Hydrauliske ventilløfteres opgave er at optimere spillerummet mellem knastakselens knaster og ventilstammen. Det fungerer nogenlunde som en støddæmper – den er let at trække ud, men er svær at trykke sammen.

Via oliekanalen (8) kommer olien ind i trykkammeret (5). Det er et lukket rum, og derfra skal der ikke være nogen retur. Bagventilen (2) slipper olien ind, når løfteren rettes ud, men blokerer oliens vej ud, når løfteren trykkes sammen. Løfteren bliver hård, og overfører kraften fra knasten (3) til ventilstammen (6). Ventilen åbnes så.

Problemer med ventilløftere opstår, når den ikke reagerer tilstrækkeligt hurtigt på trykforandringer - den er med andre ord ufølsom. Årsagen til dette kan være, at der har samlet sig olieforureninger i trykkameret, hvilket gør, at kuglen ikke tætner tilstrækkeligt. Olien siver så ud af trykkammeret, og løfteren kan ikke modstå trykket (den bliver blød). Trykkammeret kan blive utæt pga. at ventilløfteren helt enkelt er slidt.

Misfunktion af hydrauliske ventilløftere hører man som klapren i motorens øvre del (som at køre med for stort ventilspil). Motoren kan også føles som kraftløs, idet ventilerne ikke åbner tilstrækkeligt, som de skal.

Hvis oliekanalerne ikke er helt tilstoppede med belægninger, er RVS teknologien en meget effektiv behandling mod klaprende ventilløftere.

I dette tilfælde er det RVS-TEC motorbehandling du skal bruge.

OBS!
Hvis det klaprer bare et sekund eller to efter koldstart, og ellers stopper, når der kommer olietryk på, er der ingen grund til uro.

 
Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk