RVS-TEC Gi´ din motor det glatte lag.. | ||||||||||||||
. | ||||||||||||||
RVS Technology® kan anvendes i stort set alt mekanisk udstyr –
På meget specielle områder kan der kræves specialviden. I sådanne tilfælde anbefales det ikke, at kunden selv udfører behandlingen. Her er bare vist nogle af anvendelsesområderne: |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
INDUSTRIEL ANVENDELSE
RVS Technology® kan anvendes i stort set alle områder indenfor industrien. Lejer, gear og kompressorer af forskellige slags (hvis mindst den ene af overfladerne, som skal behandles indeholder jern) er noget af det letteste udstyr at behandle, men en person, som er godt kendt med teknologien, kan udmærket behandle f.eks. slæder, vanger og føringer på drejebænke m.m. Hvis man har et smøreproblem p.g.a. varme, elektrisk korossion eller fugt kan RVS Technology® hjælpe med at løse problemet. Straks kontaktfladerne er blevet behandlet, og den nye overflade på parterne er dannet, er tilstedeværelsen af fugt, strøm og høje temperaturer ikke længere noget problem for driften. Driftssikkerhed er nøgleordet for mekanisk vedligehold. Et nedbrud på et simpelt leje kan stoppe en hel produktionslinie. Ved hjælp af RVS Technology® kan man øge driftssikkerheden og sænke udgifterne til mekanisk vedligehold dramatisk. Herudover spares der energi, og udgifterne til reservedele sænkes. De færreste vil indrømme, at de har driftsproblemer p.g.a. slidtage, som skyldes mangelfuld smøring. Alligevel udføres der dagligt planlagte udskiftninger af lejer m.m. fordi erfaringerne har vist, at det f.eks. er nødvendigt at udskifte et givent leje hver 3. måned for at undgå driftsstop. Årsagen hertil kan i de fleste tilfælde identificeres og behandles. I kommercielle skibe i erhvervsdrift, findes der mange forskellige motorer (både forbrændings- og elektriske), gear, og lejer, som alle let kan behandles med denne teknologi. Det er svært at angive en generel metode for behandlingen, idet der findes så mange variationer af udstyr, og enhver behandling skal udføres af fagfolk. Ved at læse denne engelsk sprogede rapport a translation of a test report on the effect of the RVS Technology® on marine equipment udført på Odessa National Maritime University, Ukraine, kan man se mange af mulighederne for anvendelse af teknologien på forskellige typer marineudstyr. Se også afsnittet for lystbåde nedenfor. I diesel lokomotiver er hovedmotoren (erne) relativt let at behandle med RVS Technology®. Man kan udskyde renovering af friktionsudsatte interne motordele, reducere brændstofforbruget med 7 til 15 procent, reducere dynamisk last på lejer, sænke skadestofudledningen, og, hvis maskinen er slidt, genskabe dens oprindelige ydeevne. I nogle tilfælde er det muligt at reducere de samlede driftsomkostninger med mere end 50 procent. I både diesel og elektriske lokomotiver, kan man behandle hjulgear, aksler og lejer. Læs mere om den praktiske brug af RVS Technology i lokomotiver i denne engelsk sprogede oversættelse af a translation of a test report fra Chita i Rusland (testene løb over en 3 årig periode, og dette er konklusionen). PRIVAT ANVENDELSE I personbiler er der mange mekaniske dele, som kan behandles med RVS Technology®:forbrændingsmotorer, manuelle gearkasser, differentialer, servostyringer, air condition, lejer, og – lidt fantastisk – bremseskiver (produktet til dette er kun tilgængeligt til banesport). Se et eksempel på effekten på en RVS Technology behandling af en godt slidt motor i en personvogn technical condition of an fairly old and worn passenger car engine. Motorcykler med firtakts motor kan behandles på stort samme måde som personbiler, pick-up, og varebiler. Hvis gearkassen (og koblingen) er smurt af motorolien, skal man være opmærksom på at bruge alle gearene så ofte som muligt under de første 1.5 til 2 timers kørsel efter tilsætning af RVS Technology compound i motoren. Med hensyn til behandling med RVS Technology® er der praktisk taget ingen forskel mellem traktor og andre motortyper og transmissioner. Dog skal man omkalkulere km til driftstimer i forholdet: (400 km ~ 8 t). Derudover findes der i de fleste traktorerogså hydrauliksystemer, som kan behandles med RVS Technology®. Sådanne behandlinger skal udføres i samråd med en kvalificeret specialist. På tunge køretøjer i transportbranchen, kan motorer, transmissioner og hydrauliksystemer også behandles med RVS Technology®. Sådanne behandlinger skal udføres i samråd med en kvalificeret specialist. Behandlingsmetoderne her afhænger af bådtypen. På små både med udenboardsmotorer kan man behandle transmissionen incl. propellejet. Hvis der er tale om en 4-taktsmotor, kan den behandles på samme måde som bilmotorer med forpakninger til personbiler. Behandling af totaktsmotorer er muligt men mere kompliceret. Kontakt os for yderligere information.. På cykler, specielt i cykelløb, er hver eneste overflødig tramp en for meget. RVS Technology® kan reducere krafttab i pedal og hjullejer samt på kæden. Efter behandling af kæden kan man se det metalkeramiske lag på overfladerne med det blotte øje: farven på kæden bliver betydeligt lysere. Alle slags rulle og kuglelejer er lette at behandle med RVS Technology®, såfremt overfladerne indeholder jern. De kan sædvanligvis behandles med RVS Technology® Professional Gel. |