RVS-TEC Gi´ din motor det glatte lag..
 
Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk

I denne artikel beskriver vi nogle af de mest typiske problemer, som forekommer i en firetakts forbrændingsmotor, og forklarer, hvordan disse problemer kan behandles med RVS teknologien.

Lav / ujævn kompression

Højt olieforbrug

Mislyd i motor


Hydrauliske ventilløftere
Lavt olietryk

Turbolader

Hone riller og RVS-behandlingen

Problemløsning - gearkasse

Behandlingsresultatet beror helt og holdent på, om man har kunnet identificeret problemet, og om man har sat sig ind i, hvilke fejl, der kan behandles med  RVS-teknikken.

Hvorfor "spinder motoren som en kat" efter RVS-behandlingen spørger flere kunder bagefter?

Ved traditionel motorrenovering skifter man oftest ud, eller renoverer de motordele, som indvirker mest på motorfunktionen. Man borer cylindrene op, udskifter stempler og stempelringe, sliber krumtappen, og skifter hoved- og plejlstangslejer. Eventuelt udskifter man også knastakselen og dens lejer.

Men det findes mange andre bevægelige dele i en motor, som også slides, men som indvirker mindre på motorens funktion: såsom oliepumpe, ventilstyr, ventilstamme, hydrauliske ventilløftere og tændingsfordelere, knastkæde og drev mm. Disse komponenter berøres normalt ikke ved renoveringen, men slidtagen på dem medfører givetvis både flere mislyde og øvrig dårligere motorfunktion.

Det er umuligt at lave en korrekt sammenligning mellem en traditionel motorrenovering og renovering med RVS teknologien.
På den ene side behandles og renoveres alle motorens bevægelige dele, som kommer i kontakt med olien via RVS behandlingen - altså også de dele som ikke normalt berøres ved en traditionel motorrenovering.
På den anden side klarer RVS ikke alle situationer - eksempelvis når maskindelene er knuste eller hvis spænstige dele såsom fjedre eller stempelringe har mistet deres spændstighed. RVS kan heller ikke gøre nogen nytte ved utætte pakninger i motoren  Her har vi andre produkter: Se her.

Men i de tilfælde, hvor maskindelene bare er mekanisk slidte, er RVS-behandlingen et meget tids- og prisbesparende alternativ. En anden stor fordel med RVS-renoveringen er, at maskiner kan renoveres under drift uden stilstand ved reparation.

Med RVS genskabes og optimeres dimensionerne på alle bevægelige dele i motoren. Desuden får komponenternes overflader, som er i berøring med hinanden; nye meget værdifulde egenskaber. Maskindelenes kontaktzoner bliver betydeligt hårdere end de oprindelige metaller, og samtidigt bliver de tilpasset hinanden med finere tolerancer, end det er muligt at maskinfremstille.

Kombinationen af disse to egenskaber gør, at friktionen mellem maskindelene sænkes drastisk. RVS- behandlede maskindele i tør tilstand, dvs. helt uden smøring, glider praktisk taget lige så godt mod hverandre som smurte dele. At tilføre maskindelene lignende egenskaber allerede under produktionen ville indebære helt urimelige omkostninger, men med RVS-behandlingen kan man gøre det efterfølgende.

Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk