RVS-TEC Gi´ din motor det glatte lag..                                                                                                                                                      

1. Hvilket udstyr kan renoveres med RVS Technology®?
Stort set alt maskineri, hvor der findes et smøremiddel mellem 2 sliddele eller kontaktflader. Som minimum skal den ene af friktionsparterne være lavet af et metal, som er jernholdigt. Jo mere jern der er i metallet, jo bedre virker RVS midlet.

2. Kan RVS compound ødelægge noget?
Efter mange års brug og behandling af titusindvis hvis ikke hundredtusindvis af mekanismer, er der ikke noget, der tyder på at RVS compound har været skyld i et nedbrud. Det dannede ferrosilikat lag brækker ikke af metaloverfladerne, og RVS compound er ikke slidende af natur. Partikel størrelsen i RVS compound er mindre end 10 µm, og når de mødes med overfladen, som skal behandles, bliver de malet yderligere mindre.
Det kan nævnes, at RVS-Tec har en produktansvarsforsikring på 1,681,879 EUR mod legems og ejendeles beskadigelse. 
Vi følger altid løbende med i hvad der skrives om RVS-TEC på nettet, og har i den forbindelse lidt at tilføje: 
Der er ingen risiko ved RVS-TEC, vi har ikke på noget tidspunkt modtaget reklamationer på at noget er gået i stykker, så man kan rolig give sin motor en RVS-TEC behandling. Alle de motorer vi kender til, som er blevet målt før og efter en behandling, enten på rullefelt eller en kompressionsmåling, har oplevet en forbedring. Hvis nogen er i tvivl om hvordan det virker, så er i altid velkommen til at ringe til os på: 86 81 81 43, eller maile til os. RVS-Tec kan ikke lave eller kurér mekaniske defekte ting. Til sidst, har du givet din motor en RVS-TEC behandling, så har du helt sikkert slidforstærket din motor mange, mange kilometer ud i fremtiden.
      

3. Hvordan adskiller RVS Technology® sig fra de olieadditiver, som findes på markedet?
RVS Technology® kan ikke betegnes som et olieadditiv, fordi det ikke ændrer på oliens egenskaber. RVS Technology® ændrer overfladerne, som normalt bliver holdt adskildte med olie og additiver.

4. Hvis anvendelsen af RVS Technology® reducerer friktion, kan det så også øge olieforbruget i forbrændingsmotorer som visse olieadditiver gør?
Princippet i virkningen på RVS Technology® er forskellig fra virkningen på olieadditiver. Mange additiver ændrer på oliens viskositet, og derfor kan olien i nogle tilfælde lække forbi stempelringene og forbrændes. Formålet med RVS Technology® er ikke at ændre på oliens egenskaber, selv om det sker p.g.a. den gel agtige konsistens på RVS Technology® produkterne, men det er ubetydeligt, idet der skal anvendes så lille en mængde af produktet til at ændre overfladerne. Da den nye overflade er langt mere glat end den oprindelige metaloverflade, bliver friktionen reduceret meget. RVS TECHNOLOGY® PRODUKTERNE KAN IKKE ØGE OLIEFORBRUGET, HVIS DET ANVENDES RIGTIGT. Det kan forekomme, at olieforbruget stiger midlertidligt. F.eks. hvis der kun udføres 1 behandling, kan det ske, at overfladerne er blevet renset, men at den nye matalkeramiske overflade ikke er blevet dannet. Når man har færdigbehandlet motoren og gendannet de oprindelige tolerencer, vil forbruget være normalt igen.
                                                                                                             

5. Kan RVS Technology® anvendes på anden måde end ved sammenblanding med olie?
Det er der i princippet ikke noget til hinder for, og professionelle RVS brugere anvender også RVS compound på andre måder. Anvendelsen på andre måder er så afhængig af situationen, at det er svært at give en generel instruktion.

6. Hvorfor har det taget så lang tid fra opfindelsen af teknologien, til RVS Technology® er dukket op på markedet?
Da processen blev opfundet i 1970'erne, blev det ret hurtigt muligt at behandle slidte overflader. Det var i lang tid et problem at kontrollere processen, hvilket resulterede i maskinnedbrud. I princippet drejede det sig om at finde de rette katalysatorer, for basismineralet i RVS compound er stadig det samme, som udviklingen startede med for mere end 25 år siden. Den nuværende formel har været kendt siden midten af 1990'erne, men det har været nødvendigt med utallige langvarige tests, før produkterne kunne markedsføres.

7. Hvordan påvirker brugen af RVS Technology® koblinger i oliebad på motorcykler?
Koblingsbelægninger indeholder ikke jernholdige metaller, og derfor reagerer RVS compound ikke på dem. RVS compound har praktisk taget ingen effekt på oliens egenskaber. Vi har behandlet rigtig mange motorcykelmotorer, og der har aldrig været problemer.
Ved behandling af motorcykelmotorer skal man være opmærksom på, at man samtidigt behandler gearkassen. Derfor skal samtlige gear bruges flittigt med moderat belastning under de efterfølgende 100 km`s kørsel.

8. Har RVS Technology® noget til fælles med svedol eller andre additiver?
Nej! RVS Technology® har unikke opbyggende egenskaber i en motor, som er fremkommet efter mange års forskning. 

9. Hvilke motorcykler, biler og motorer virker RVS Technology® på?
Det spørgsmål får vi ofte, "virker det nu også på lige nøjagtig min motor?"
Det virker på alle benzin, diesel og forbrændingsmotorer, for eksempel vw, Ford Mondeo, Bukh, Vito, Volvo, Honda cr-v, Alfa, fiat, Audi og Bmw for bare at nævne et fåtal.
Inden for motorbåde har motorer som mercury, Volvo Penta og selv kuttermotorer oplevet mærkbare forbedringer.