Hone riller og RVS-behandlingen. - RVS-TEC - Gi´ din motor det glatte lag..
 
Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk

hone1- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   Kunderne spørger ofte om, om det metalkeramiske lag, som opbygges ved RVS-behandlingen kan ødelægge hone sporene på cylindervæggene.
Her forklarer vi hvorfor denne frygt er ubegrundet.

Honing er en abrasiv bearbejdning, som sker med lav hastighed under kontrolleret tryk, og i flere retninger samtidigt, hvilket skaber en overflade med stor nøjagtighed og høj finish.
     
hone2- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   Honingen af cylindervæggene udføres i to etaper: først med slibeværktøj 100-120 mkm, hvilket efterlader 20-30 mkm dybe spor.
     
hone3- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   og siden med finere værktøj på 16-40 mkm, som udglatter ujævnhederne efter den første bearbejdning.
     
Takket være disse spor, bliver olien, som stænkes på cylindrerne i det mindste delvis hængende i honesporene, og smører den første ring efter at den anden ring har udjævnet olien ved stemplets nedadgående bevægelse.
     
hone4- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   For at det hele kan fungere rigtigt, skal sporene være udformet korrekt.

Takket være spændingskræfterne gør de smalle spor, at olien hæver sig op over metaloverfladen.
     
hone5- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   Ved brede spor buer olien indad, og smøringen fungerer ikke, som den skal.
     
hone6- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   Under RVS-behandligen opbygges et metalkeramisk lag, og det udjævner kun de små ujævnheder. Honesporene forbliver upåvirkede.
     
hone7- Brugt gearkasse, brugt motor, brugt bådmotor eller bare brugt motor og gearkasse, RVS-TEC kan ikke kurer defekte dele, men er gearkasse eller motor, dieselpumpe eller automatisk gearkasse, bagaksel og bagtøj, servostyring eller totakts motor bare slidt, så er muligheden til sted for reparation af det med RVS motor og gearkasse renovering!   I zonen med blandet friktion bygges et tykkere metalkeramisk lag. Samtidigt har honesporene her mindre betydning, eftersom hastigheden mellem punkterne 0-A er for lav, og oliefilmens bæreevne bliver utilstrækkelig.

Derimod i området mellem punkterne A og C er stemplets hastighed tilstrækkeligt høj, at den hydrodynamiske friktionen træder i kraft. Oliefilmen separerer overfladerne – så her opbygges kun et tyndt lag metalkeramik. Honesporene påvirkes praktisk taget ikke af RVS behandlingen..

Hvis cylindrene er meget slidte, så der knapt findes nogen spor tilbage, bygges der tilstrækkeligt metalkeramik til at gøre cylindrene tættere og nedsætte friktionen kraftigt.
     
Friktionskoefficienten for det metalkeramisk lag er ca 0,003-0,007 (uden smøring) hvilket ligger i samme størrelse som ved hydrodynamisk friktion 0,001-0,005 (med smøring).
Det er derfor, at man har kunnet køre 160 km i en bil uden motorolie uden motorhavari!

I dette tilfælde er det
RVS-TEC motorrenovering du skal bruge.
 
Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk