Olietryk i motoren - RVS-TEC - Gi´ din motor det glatte lag..

Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk

Olietrykket i en motor, som skabes af oliepumpen, er et vigtigt parameter, som siger meget om en motors kondition.

Naturligvis beror trykket på selve pumpens tilstand og olietryksventilens funktion, men også på modstand, som olien møder på sin vej - jo større modstand desto større tryk. Modstanden beror på oliens viskositet, som igen er afhængig af oliens temperatur.

For at bestemme, om olietrykket i en motor er rigtigt eller forkert, skal olien være samme specifikation, som anbefales af motorproducenten, og også have den rigtige temperatur (ca 85°C). Desuden måler man olietrykket ved et bestemt omdrejningstal.

De indikatorer, som findes i de fleste personbiler, er ikke særligt retvisende. Deres funktion kan kan forstyrres af både trykgiveren og elektronikkens funktion. Vil man lave pålidelige målinger, skal man anvende en separat trykmåler, (manometer) som monteres i stedet for motorens trykgiver.

Et for lavt olietryk forårsages oftest af mekanisk slidtage i hoved- og krumtapslejer, samt på selve krumtappens kontaktflader. Slidtage på knastakselens lejer påvirker også olietrykket.
Begge disse problemer løses effektivt med  RVS-behandlingen.


I dette tilfælde er det RVS-TEC motorrenovering du skal bruge.


Alt forhandles gennem vores webshop: www.weboil.dk